Přihlášení

This web is just outlet for some of my photos and musings about my hoobies (Mainly petanque and computer games). © KoNO 2018
Japan -> Japan 2011

Japan 2011 - den po dni - kompletní fotogalerie

V zimě roku 2010 jsem se s několika kamarády začal plánovat několika týdenní cestu do Japonska. V té době tam byl můj dlouholetý kamarád Michal Preuss na rok stáži, a tak jsme chtěli využít možnosti a navštívit ho. Již jsem jednou v Japonsku byl, a to s rodiči. Táta jel do tokia na sociologickou konferenci a vzalo se to jako rodiná dovolená. Japonsko je naprosto skvělá země a rozhodně jsem se tam chtěl podívat znova.

Japonsko mě vždycky fascinovalo spoustou věcí - zahradami, zajímavým náboženstvím a kulturou, naprosto jinou než kdekoli jinde. Je to země s bohatou historií, o kterou tam skvěle pečují. Staré zahrady, chrámy a hrady se tam naprosto přirozeně mísí s moderním městským životem. Dělám občas jako hobby kaligrafii a učil jsem se rok a půl japonsky. Navíc jsem celkem dlouho fanda anime a manga, takže to má pro mě i další rozměr - podívám se do země, ve které se odehrává spousta mojich oblíbených příběhů.

Fotky jsem fotil z naprosté většiny já a to na kompakt - Panasonic DMC-TZ5. V půlce našeho pobytu v japonsku si můj společník Muhe koupil zrcadlovku (Canon EOS Kiss X4) a začal také trochu fotit - ale většinou jsem fotil stejně já protože kompakt byl více při ruce. Fotky z Muhovi zrcadlovky jdou snadno poznat díky tomu, že mají jiný poměr stran - tj. jsou víc širokoúhlé. A bohužel ty ze začátku mají některé špatné datum/čas, protože si ho nenastavil :).

31. 3. 2011 - Japan 2011 - 1st day

Návštěva imperiálního paláce v Kyotu (京都御所 Kyōto-gosho) a park okolo něho. A následně Shogunova sídla v Kyotu, hradu Nijou (二条城).

1. 4. 2011 - Japan 2011 - 2. den

Jedna ze dvou imperiálních vil v Kyotu - Shugaku-in Rikyū (修学院離宮) a pěší vílet do předměstí Kyota

2. 4. 2011 - Japan 2011 - 3. den

Chrám Kiyomizu (清水寺) a cesta přes další chrámy směrem na sever od něj. Dále procházka podél řeky Kamo (鴨川) a nořní návštěva hradu Nijou (s koncertem na koto).

3. 4. 2011 - Japan 2011 - 4. den

Ryoanji (龍安寺) a další zenové chrámy na severu Kyota. A dále jedna z nejnavštěvanějších památek v Kyotu - zlatý pavilon Kinkaku-ji (金閣寺).

4. 4. 2011 - Japan 2011 - 5. den - první část

Imperiální vila Katsura (桂離宮 Katsura Rikyū). Jedna ze dvou imperiálních vil v Kyoutu ke kterým se jde dostat - vila se skládá z vily, kterou obklopuje velká zahrada se spoustou čajových domků. Do vily se jde dostat pouze s průvodcem z imperiální kanceláře.

4. 4. 2011 - Japan 2011 - 5. den - druhá část

Cesta Kyotem na východ od vily Katsury a výstup na horu na které se nalézá Fushimi Inari Taisha (伏見稲荷大社) - hlavní svatyni liščí bohyně Inari.

5. 4. 2011 - Japan 2011 - 6. den

Výlet na kolech do Arashiyamy (嵐山) - ta se nachází na severo západě Kyota u řeky Katsury. Zastavili jsme se v překrásných chrámech Daikaku-ji (大覚寺) a Tenryu-ji (天龍寺). Zpátky jsme jeli oklikou - moc příjemnou stezkou podél řeky na jih.

6. 4. 2011 - Japan 2011 - 7. den

Výlet do Nary - obří chrám Todaiji (東大寺) a fokty z parku který ho obklopuje včetně botanické zahrady a svatyně Kasuga Taisha (春日大社). V parku se volně potulují jelínci shika a honí se za turisty, kteří je krmí speciálními suchary z automatů.

7. 4. 2011 - Japan 2011 - 8. den

Město Okayama(岡山). Navštívili jsme vraní hrad (烏城), ten byl rekonstruován po druhé světové válce a hostí muzeum mečů, samurajských brnění a dalších dobových předmětů. Pod hradem se nachází zahrada Kōraku-en (後楽園), která je považována za jednu ze tří nejkrásnějších zahrad v Japonsku.

8. 4. 2011 - Japan 2011 - 9. den

Střínrný pavilon - Ginkaku-ji (銀閣寺) a následná cesta Filozofovou stezkou (哲学の道 Tetsugaku-no-michi), která vede od stříbrného pavilonu na jih k chrámu Nanzen-ji. Počasí nám nepřálo, takže jsme se pak na pár hodin schovali do hotelu, ale večer jsem opět vyrazili do terénu - opět k chrámu Kiyomizu (清水寺). Ten byl úžasně osvětlen - bohužel na kompaktu to nešlo pořádně zachytit, ale je to jeden z mých nejůžasnějších zážitků.

9. 4. 2011 - Japan 2011 - 10. den

Návštěva Hikone (彦根市) - malého města na pobřeží jezera Biwa. Navštívili jsme místní hrad - jeden z nejstarších dochovaných (tj. s půvdní konstrukcí) v celém japonsku. Navštívili jsme i přilehlé muzeum a zahradu.

10. 4. 2011 - Japan 2011 - 11. 12. a 13. den

Tři dny kdy jsme moc nefotili. Navštívili jsme baseball batting centrum - bylo to poprvé co jsme já i Muhe drželi basbeallovou pálku. Pak jsme jeli do Tokia(東京) a pak do Kamakury. Muhe si pořídil zrcadlovku a tak jsem to nechal na něm. Ale bohužel špatně uchytil objektiv a většina fotek z nádherného dne v Kamakuře (鎌倉市) se nedala použít. Spali jsme v příjemném rodiném ryokanu. Večer jsme tam měli společnou večeři s ostatními hosty. Další den jsme byli na cestě na pár dní do horského města Kusatsu (草津町) na pár dní oddechu a polehávání v onsenech.

13. 4. 2011 - Japan 2011 - 14. den

Lázeňské město Kusatsu (草津町). Procházka po něm a k vodopádům v okolí. Fotil Muhe. Ja jsem strávil den v hotelu prací na semestrálním projektu ze statistiky :(.

14. 4. 2011 - Japan 2011 - 15. den

Lázeňské město Kusatsu (草津町). Druhá procházka po něm a návštěva místního onsenu. Cesta do Tokia (東京) shinkanzenem a naše ubytování v Yokohamě (横浜市).

15. 4. 2011 - Japan 2011 - 16. den

Další den co jsem strávil prací do školy. Muhe ho strávil procházkou po Yokohamě (横浜市).

16. 4. 2011 - Japan 2011 - 17. den

Tento den jsme strávili s Michalem Preussem. Dlouholetým přítelem a spolužákem, který byl v Tokiu (東京) na rok na stáži. Prošli jsme moderní čtvrti Tokia - Harajuku (原宿), Shibuyu (渋谷) a Shinjuku (新宿).

17. 4. 2011 - Japan 2011 - 18. den

Tento den jsme se byli podívat na Uenu (上野) - jedné z Tokijských čtvrtí. Prošli jsme se po velkém parku a navštívili tam několik svatyní a pak jsme zahnuli do rušné čtvrti s obchůdky a rybím trhem, který se zde provozuje již od druhé světové války. K večeru jsme přejeli do Shibuyi (渋谷) kde jsme šli na tabehoudai sukiyaki (all you can eat hotpot). Samozřejmě jsme se hrozně přejedli masa :).

18. 4. 2011 - Japan 2011 - 19. den - první část

Náš druhý výlet do Kamakury (鎌倉市) - první (10.4.) bohužel není pořádně zdokumentován, takže tentokrát jsme oba fotili co nejvíc :). Vystoupili jsme z vlaku ve stanici Kita-Kamakura (北鎌倉駅) a vydali se pěšky do vlastního města Kamakury. Cestou jsme se samozřejmě neopoměli zastavit v chrámech schovaných v horských údolích po cestě - mezi nezapomenutelné zážitky pro mě patří například jeden z nejdůležitějších chrámů zen budhismu v Japonsku - chrám Engaku-ji (円覚寺), nebo chrám hortenzií - chrám Rinzai Zenu, Meigetsu-in (福源山明月院).

18. 4. 2011 - Japan 2011 - 19. den - druhá část

Město Kamakura (鎌倉市) je obklopené zalesněnými kopci, po jejich hřebenech vedou pěší cesty, často spojující různé chrámy. Právě po jedné takové cestě jsme se i my vydali. Přes chrám Kenchō-ji (建長寺) nahoru po chrámových schodech hlídaných havraními démony tengu do kopců a po hřebenech k chrámu Zuisei-ji (錦屏山瑞泉寺) a dál do Kamakury. Odtud jsme se vlakem vrátili do Yokohamy kde jsme měli hotel.

19. 4. 2011 - Japan 2011 - 20. den

25. 4. 2011 - Japan 2011 - 26. den

26. 4. 2011 - Japan 2011 - 27. den

28. 4. 2011 - Japan 2011 - Otaku kolekce

Otaku fotky z mého pobytu v Japonsku roku 2011 - většina je Akihabara, pár fotek Shinjuku a obchodů ve měste..